onze diensten

Social Media Advertising

Met een post op Facebook wordt tegenwoordig nog maar 16% van de paginavolgers bereikt. Met een betaalde advertentie wordt 80 tot 90% van de doelgroep bereikt. Naast Facebook is dit principe hetzelfde voor LinkedIn, Instagram, Snapchat, Pinterest en YouTube. Daarom is het goed om te weten waar te beginnen voordat er geld wordt geïnvesteerd in een marketingcampagne.

Wat levert het mij op?

Vanuit de doelstellingen van een marketingcampagne kunnen wij de KPI’S bepalen waarmee we het succes meten van de online marketingcampagne.

Het doel van een marketingcampagne kan bestaan uit:

  • Het verhogen van de naamsbekendheid.
  • Het binnenhalen van nieuwe leads.
  • Het genereren van aankopen in een webshop.
  • Het genereren van websiteverkeer.
  • Het informeren van de doelgroep over een bepaalde gebeurtenis.

Social media aanpak

Onze eerste stap is het achterhalen van jouw bedrijfs- en marketingdoelstellingen en doelgroep om te bepalen welk platform voor jou het meest geschikt is. Stap twee is het bedenken van prikkelend advertentiemateriaal in de vorm van campagnebeeld en eventueel video. De derde stap is het bepalen van het doel van een marketingcampagne. En tot slot het live zetten van de campagne!

Welk social media kanaal is geschikt voor mij?

Dit hangt volledig af van jouw doelgroep en wat je met social media wilt bereiken. Wil je veel nieuwsupdates geven dan is Twitter meer geschikt dan Instagram. Wil je laten zien wat voor mooie producten jij te bieden hebt dan is Instagram weer meer geschikt. Dit verschilt erg per bedrijf en product. 

KLAAR VOOR EEN SOCIAL STRATEGIE?

VUL ONDERSTAAND CONTACTFORMULIER IN

9 + 1 =